Gruppetrening i vann

Suppama HIIT 60 min i konkurransebassenget

HIIT: High intensity interval training

Timen foregår på flytebrett i vannet og kombinerer balanse og intensivtrening. HIIT er en treningsmetode hvor man forbrenner maksimalt med kalorier på minimalt med tid.

Vi jobber på et ustabilt underlag der kjernemuskulaturen blir satt på prøve. Dette er en høyintensiv treningsøkt der man virkelig skal få jobbe med kroppen.

Man må være svømmedyktig for å delta på timen.

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand

Suppama 2.0 40 min i konkurransebassenget

Timen foregår på flytebrett i vannet.

Dette er en time der vi jobber med gitte øvelser over en gitt periode.

HIIT (high intensity interval training)

10 øvelser

3 runder

45 sekunder jobb

15 sekunder pause

 

Kondisjon står i fokus, men her blir både styrke og balanse utfordret da vi jobber på et ustabilt underlag. Timen er for alle, men man må være svømmedyktig for å delta på timen.

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand

 

Suppama Yoga 45 min i konkurransebassenget

Timen foregår på flytebrett i vannet.

Her vil kroppen bli utfordret på å holde balansen og vanlige yogaposisjoner blir mer krevende. Dette er en spennende og utfordrende treningsform.

Man må være svømmedyktig for å delta på timen.

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand

 

Vanngym 45 min i velværebassenget

Styrke, kondisjon og bevegelighet blir utfordret i vannet.

Timen passer for de som er godt trente til de som er nybegynnere. Du velger selv intensitet og vanskelighetsgrad på de ulike øvelsene.

Man må være svømmedyktig for å delta på timen.

 

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand

Vannjogg 45 min i stupebasseng

Dette er en kondisjonsøkt hvor vi gjennomfører intervaller av ulike løpsøvelser i vann. Ved hjelp av et magebelte holdes du oppe, og øvelsene blir dermed skånsomme for ledd og muskler.

Timen passer for alle.

Man må være svømmedyktig for å delta på timen.

 

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

HotYoga 45 min i opplæringsbasseng 2

Yogapraksis som utføres i et oppvarmet rom. I denne timen skal vi utfordre både balanse og bevegelighet. Varmen bidrar til at du lettere kommer inn i øvelsene. Det er en fordel at man har prøvd yoga før, siden denne timen ligger på et høyere nivå. Det anbefales at man drikker både før, under og etter timen.

Gravide og hjertesyke skal være forsiktig med trening i varmere rom.

 

(PS: denne timen foregår ikke i vannet)

 

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand

HotYoga basic 45 min i opplæringsbasseng 2

Yogapraksis som utføres i et oppvarmet rom. I denne timen skal vi utfordre både balanse og bevegelighet. Varmen bidrar til at du lettere kommer inn i øvelsene. Vi går «back to basic» med denne yogatimen som er en roligere og enklere variant av timen HotYoga. Det anbefales at man drikker både før, under og etter timen.

Gravide og hjertesyke skal være forsiktig med trening i varmere rom.

(PS: denne timen foregår ikke i vannet)

 

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand

Mobilitet (Hot) 30 min i opplæringsbasseng 2

Timen utføres i et oppvarmet rom og passer for deg som ønsker en smidigere kropp. Varmen bidrar til at du lettere kommer inn i øvelsene.

Formålet er å øke bevegeligheten i ledd og kjeder av ledd. Mobiliteten blir delt inn i to grupper, statisk og dynamisk mobilitet. Når vi jobber med statisk mobilitet holder vi øvelsen i en statisk stilling. I dynamisk mobilitet jobber vi kontinuerlig i bevegelse mot leddenes ytterstilling.

Dynamisk mobilitet er evnen til å bruke bevegelsesutslag i forbindelse med fysisk aktivitet, som f.eks. knebøy og rumensk markløft, der man må ha god bevegelighet.

Vi jobber i både statiske og dynamiske øvelser, der vi utfordrer kroppens bevegelighet.

Målet er å øke mobiliteten i hverdagen og enkelt klare andre typer styrkeøvelser der mobiliteten er en hindring.

Det anbefales at man drikker både før, under og etter timen.

Timen passer for alle.

Gravide og hjertesyke skal være forsiktig med trening i varmere rom.

(PS: denne timen foregår ikke i vannet)

 

ALDERSGRENSE: det året man fyller 16 år

Instruktør: Ailin Midtsand