Gruppetrening

Slynge 30 min

Med denne timen utfordrer vi kroppens stabilitet gjennom ulike øvelser i slynge. Vi jobber med hele kroppen med fokus på kjernemuskulaturen i mage rygg. Vanskelighetsgraden på øvelsene kan tilpasses etter det nivået man ønsker.

Møt ferdig oppvarmet.

Step 45 min

En effektiv kondisjonstime hvor du beveger deg opp og ned på stepkasse. Timen består av 3-4 blokker med trinnkombinasjoner som bygges opp i løpet av timen og som repeteres mange ganger. Stepkassen kan reguleres i tre høyder etter hvor intensiv du ønsker timen.

 

Styrke 45 min

Styrketime for hele kroppen der vi bruker treningsstrikk som belastning. Man kan tilpasse timen etter eget ønske, da alle øvelser kan kjøres med eller uten belastning. Vi jobber intensivt med få pauser og mange øvelser. 

Timen passer for alle nivå.

HIIT- Orklandbadet 45 min

HIIT: High intensity interval training

Intervalltrening. Arbeidsperiode på 45 sek og 20 sek hvile. HIIT er en treningsmetode hvor man forbrenner maksimalt med kalorier på minimalt med tid. Timen passer for deg som har trent noe før.

Møt ferdig oppvarmet.

Viljestyrke 45 min

Kondisjonstrening

Hvor langt klarer man å pushe seg selv?

Gjennom ulike øvelser blir kondisjonen satt på prøve. Det å holde ut blir avgjørende og målet er å øke utholdenheten. Kanskje er målet å løpe lengre? Eller kanskje er det en topptur du lenge har ønsket å gå? Denne timen hjelper deg på veien til bedre kondisjon og utholdenhet.

Får å gjøre det ekstra spennende er timen lagt opp slik at man aldri vet hvor lenge man skal holde på i de ulike øvelsene. Tiden kan variere fra gang til gang og dette gjør at du også må jobbe en del med hodet.

Kort oppvarming og nedtrapping. Ønsker man lengre oppvarming, varm opp før timen.

Timen krever at du har trent noe før.

Booty 30 min

Styrkeøvelser med fokus på rumpe der vi bruker minibands (strikk) som belastning. En effektiv time med få pauser og harde arbeidsperioder. Har du lyst til å stramme opp rumpa, og øke styrken i en av kroppens største muskler, er dette timen for deg.

Timen passer alle nivå.

Møt ferdig oppvarmet.

Mor og barn/ gravide 60 min

Tilrettelagt trening for deg som nylig har født eller er gravid. Øvelsene gjøres med baby eller med belastning. Fokus på å bygge opp kjernemuskulaturen etter svangerskap og fødsel.

Ta med ekstra håndkle/pledd som babyen kan ligge på. Vi anbefaler at barnet er mellom 6 uker og til barnet begynner å krabbe og være aktiv. 

 

Sirkeltrening senior/voksen 60 min

Stasjonstrening med enkle øvelser der kondisjon, styrke og balanse blir utfordret. Vi starter med god oppvarming, etterfulgt av gjennomgang av alle øvelsene .  Arbeidsperiode på 1 minutt og 35 sek hvile. Timen avsluttes med uttøying.

Aerobic & Styrke senior/voksen 60 min

Enkel aerobic tilpasset senior nivå. Timen bygges opp av enkle trinnkombinasjoner som repeteres mange ganger. Vi beveger oss i takt med musikken, der både kondisjon og balanse blir utfordret. Styrkedelen kjøres med eller uten vekter, tilpasset hvert enkelt nivå. Vi avslutter timen med uttøying.

Timen passer for alle.

Balanse senior 40 min

Dette er en gruppetime som er tilrettelagt for seniorer med fokus på balanse, stabilitet og kroppskontroll. Timen passer for alle, men vi anbefaler de som er litt ustødig og har nedsatt balanse å delta.