Gruppetrening

Yoga 45 min

En yogatime der vi utfordrer balansen og styrken i kroppen. Vi jobber aktivt med kjernemuskulaturen og bevegelighet igjennom timen. Noen av øvelsene vil ha ulik vanskelighetsgrad, her vil det bli gitt flere nivå man kan velge imellom.

Timen passer for alle.

Mobilitet 45 min

Dette er timen for deg som ønsker en smidig kropp.

Deler av timen kjøres med treningsstrikk, som hjelp for å komme dypere i øvelsen.

Formålet er å øke bevegeligheten i ledd og kjeder av ledd. Mobiliteten blir delt inn i to grupper, statisk og dynamisk mobilitet. Når vi jobber med statisk mobilitet holder vi øvelsen i en statisk stilling. I dynamisk mobilitet jobber vi kontinuerlig i bevegelse mot leddenes ytterstilling.

Dynamisk mobilitet er evnen til å bruke bevegelsesutslag i forbindelse med fysisk aktivitet, som f.eks. knebøy og rumensk markløft, der man må ha god bevegelighet.

Vi jobber i både statiske og dynamiske øvelser, der vi utfordrer kroppens bevegelighet.

Målet er å øke mobiliteten i hverdagen og enkelt klare andre typer styrkeøvelser der mobiliteten er en hindring.

Timen passer for alle.

 

Styrke & core 45 min

Styrketime for hele kroppen der vi bruker treningsstrikk som belastning. Man kan tilpasse timen etter eget ønske, da alle øvelser kan kjøres med eller uten belastning. Vi jobber intensivt med få pauser og mange øvelser. 

Timen passer for alle nivå.

HIIT- Orklandbadet 45 min

HIIT: High intensity interval training

Intervalltrening. Arbeidsperiode på 45 sek og 15 sek hvile. HIIT er en treningsmetode hvor man forbrenner maksimalt med kalorier på minimalt med tid. Timen passer for deg som har trent noe før.

Møt ferdig oppvarmet.

Viljestyrke 45 min

Kondisjonstrening

Hvor langt klarer man å pushe seg selv?

Gjennom ulike øvelser blir kondisjonen satt på prøve. Det å holde ut blir avgjørende og målet er å øke utholdenheten. Kanskje er målet å løpe lengre? Eller kanskje er det en topptur du lenge har ønsket å gå? Denne timen hjelper deg på veien til bedre kondisjon og utholdenhet.

Får å gjøre det ekstra spennende er timen lagt opp slik at man aldri vet hvor lenge man skal holde på i de ulike øvelsene. Tiden kan variere fra gang til gang og dette gjør at du også må jobbe en del med hodet.

Kort oppvarming og nedtrapping. Ønsker man lengre oppvarming, varm opp før timen.

Timen krever at du har trent noe før.

Booty 30 min

Styrkeøvelser med fokus på rumpe der vi bruker minibands (strikk) som belastning. En effektiv time med få pauser og harde arbeidsperioder. Har du lyst til å stramme opp rumpa, og øke styrken i en av kroppens største muskler, er dette timen for deg.

Timen passer alle nivå.

Møt ferdig oppvarmet.

Mor og barn 60 min

Tilrettelagt trening for deg som nylig har født. Øvelsene gjøres med baby eller med belastning. Fokus på å bygge opp kjernemuskulaturen etter svangerskap og fødsel.

Ta med ekstra håndkle/pledd som babyen kan ligge på. Vi anbefaler at barnet er mellom 6 uker og til barnet begynner å krabbe og være aktiv. Gravide har også mulighet til å delta på denne timen.

 

Styrketrening voksen/senior 45 min

Styrketrening med enkle øvelser der kondisjon, styrke og balanse blir utfordret. Vi starter med god oppvarming, etterfulgt av gjennomgang av alle øvelsene .  Arbeidsperiode på 1 minutt og 30 sek hvile. Timen avsluttes med uttøying.

Mølle 45 min

Vi løper morsomme, effektive og varierte intervaller på tredemølle med instruktør som motiverer deg og gir gode tis til god løpsteknikk. Timen passer for deg som er nybegynner eller mer erfaren med løping. Vi tilpasser alle nivå.

Intervalltrening ute 60 min

Dette er timen for deg som ønsker å forbedre kondisjonen. Bli med å løpe, jogge, gogge eller gå ulike morsomme intervaller i nærområdet. Type intervall og lengde på drag varierer fra gang til gang. Oppmøte i kafeteriaen (Gomlè). Passer for alle.

©2020 Orklandbadet

Orgnr: 919460326 • Foretaksnavn/juridisk navn: Orkdalbadet

Adresse: Tverradkomsten 61 - 7300 Orkanger

E-post: post@orklandbadet.no • Telefon: 72 42 02 00‬